#010 Interview: Anna Daubner Designer

23:11

"Abban a nagyon szerencsés helyzetben vagyok (hozzáteszem nem volt ez mindig így), hogy a hobbym a munkám.
I’m in a lucky situation (I might add it was not always so) that my job is my hobby.

Kezdésnek mesélj kicsit magadról. Honnan indultál és hogyan jutottál el odáig ahol most tartasz?
First tell me about yourself. How did you start and how did you get to the point where you are now?
2010-ben fejeztem be a MOME ruha szakát, majd diploma után azonnal kiköltöztem Londonba. Több luxuscégnél dolgoztam, gyakornokoskodtam, költözködtem és rengeteget metróztam. 3 évet töltöttem kint, ennyi idő alatt pedig valahogy fel is nőttem. Nekem mindig nagyon hiányzott Budapest, a családom és a barátaim, így tavaly nyáron úgy döntöttem, hogy hazajövök. Novemberben beköltöztem az Anna Amélie márkával közös showroomba, ahol megszületett a tavaszi kollekcióm.
I finished MOME’s designer department in 2010. After that I moved in London. I worked to many luxury brands, I was a trainee, I moved and I traveled a lot by subway. I was in London for 3 years and in the mean time I’ve grown-up. I always missed Budapest very much, my family and my friends so I decided that I come back home. I moved in a showroom with Anna Amélie where my spring collection was born.
Ha jellemezned kéne magad pár szóval, melyek lennének ezek?
If you should charaterize yourself with some words, what would they be?
Nyugodt, barátságos, boldog.
Calm, friendly, happy.
És ha a ruháidat kéne jellemezned, hogyan tennéd?
And if you should define your clothes, how would you charaterize them?
Könnyed, puha, meglepő.
Airy, soft, surprising.
Hogyan telik egy átlagos napod?
What is your simple day?
Délelőtt általában otthon vagyok, edzek, pihenek, összeszedem a gondolataimat. Kettő körül szoktam beérni a showroomba, ahol azonnal kezdetét veszi a munka. Minden napra más feladat jut, mostanában rendeléseket készítek el, a márka kommunikációjával foglalkozom. Este minimum 8-ig szoktam bent lenni, de vannak olyan napok, amikor éjfélig dolgozom. Már a legelején kikötöttem magamnak, hogy hánytól hányig kell dolgoznom, csak így tudok mindennel elkészülni. A hétvégéket szeretem megtartani magamnak, olyankor sokkal ritkábban foglalkozom a márkával.
In the mornings I'm usually at home, I exercise, rest and gather my thoughts. I usually reach the showroom at around 2 p.m. where we immediately start working. Each day an other task comes, lately I prepare orders and deal with the communication of the brand. In the evening I'm usually there at least until 8 p.m. but there are days when I work until midnight. I agreed with myself in the beginning that from what time to what time do I work, just so I can be ready with everything. I like to keep the weekends to myself. Then I deal with the brand much less.
Mennyire tekinted a munkádat munkának és mennyire hobbinak?
Do you see your work more as a hobby or as a job?
Abban a nagyon szerencsés helyzetben vagyok (hozzáteszem nem volt ez mindig így), hogy a hobbym a munkám. Csak annyiban emlékeztet munkahelyre, hogy minden nap minimum 8 órát foglalkozom a márkával. Ettől eltekintve egyáltalán nem hasonlít a szó szoros értelmében vett munkához. Imádom, ez volt az álmom, nem tudom elképzelni, hogy mással foglalkozzak. Szeretem azt a szabadságot, amit ez a típusú munka biztosít.
I’m in a lucky situation (I might add it was not always so) that my job is my hobby. It reminds me of a job only that I deal with the brand every day for minimum 8 hours. Anyway it can’t be compared with a real job. I love it! It was my dream. I can’t imagine to do something else. I like freedom what I get with this job.
Mi a jó és a rossz oldala a munkádnak?
What is your job’s good and bad side?
Imádom ezt csinálni, csak nagyon ritkán van, hogy rossz oldalát látom. Inkább csak nehézségek vannak, amiket aztán mindig meg tudok oldani. Nagyon szeretem, hogy én osztom be magamnak az időmet, örülök, hogy senki nem áll a hátam mögött, hanem mindent úgy csinálhatok, ahogy jónak látom. Ugyan ez jelent néha nehézséget is, de inkább pozitívumnak élem meg. A legjobb az benne, amikor valaki felveszi a ruhát, amit terveztem, és látom, ahogy a ruha életre kel.
I love to do this! I rarely see the thing’s bad side. Difficulties are here, too but I can deal with them. I love that I divide my time. I’m happy that nobody isn’t behind my back but I do everything as I see good. Though this comes with difficulties but I feel this is positive. The best in this is when someone takes on my clothes and I see that the clothes come alive.
Mi volt a legnagyobb ajándék, amit kaptál az élettől és mi volt a legnagyobb pofon?
What is the biggest gift that you got in the life and what was the biggest slap?
A legnagyobb ajándék, amit kaphattam, hogy a szüleim mindig maximálisan támogattak minden döntésemben. Akár gimnázium vagy egyetem választásról volt szó, akár egy másik országba költözésről, mindig támogattak.
Nagy pofonra nem emlékszem, talán mert mindig tanultam belőle, vagy gyorsan megoldottam a helyzetet. Szerintem szerencsém is volt, a nagy pofonok elkerültek.
The biggest gift is what I got that my parents always support me maximumly in my every decision. Whether it was about high school or university, whether it was about moving in an other country, they always supported me.
I don’t remember for big slap because I always learned from it or I solved the situation quickly. In my opinion I had fortune because the big slaps avoided me.

Ki/Kik azok, akikre felnézel?
Who do you look up to?
A barátaimra, akik ugyan úgy azt csinálják, amit mindig is szerettek volna. Nagyon jó látni azt is, hogy valaki már előrébb tart, és ezt mind önerőből tette.
I look up to my friends who do what they always loved. It is really good to see someone is ahead and made it all by himself/herself.
Honnan nyered az inspirációt?
What inspires you?
Mindenhonnan, de London nagyon inspiráló környezet volt. Talán az hiányzik a legjobban, hogy ott bármikor elmehettem a legfantasztikusabb múzeumokba, ahol elképesztő kincseket láthattam egy átlagos hétköznap is.
Everything but London was a very inspirational region. Maybe I miss the most that there I could go any time in the most amazing museums where I could see amazing treasures on an average day.
És mik a terveid a jövőre?
What are your long term plans?
Sok-sok munka, létrehozni egy igazán szerethető márkát.
Many, many work! To make a really lovely brand.

Anna Daubner website
On Facebook
A3 Showroom: Budapest, Zrinyi utca 4. (floor 2)

You Might Also Like

1 COMMENTS

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Instagram